25 jan. 2007

Årets andra mössa klar

Sådärja. Jag stack emellan med den lilla mössan och den blev klar på två kvällar. Hade nog fixat den på en om jag inte börjat så sent :-)


Jag ska bara virka en blomma och fästa fram så är den helt klar. Färgerna är lite svagare än de ser ut på bilden, ungefär samma som det rosa och gröna i Big-Pac trefärg.

Ju mer jag stickar desto mer vill jag sticka. Det är nästan så jag tycker att det borde gå att ta ut sticklov från jobbet. Jag har en idé till en ny variant av babymössa som jag bara måste prova! Synd bara att det inte kryllar av bra garnaffärer direkt. Jag måste hitta rätt grön färg och på Garnverket där jag köpte garnet ovan hade de inte så stort urval men högt pris på det som fanns. Jag sätter mitt hopp till garnaffären vid Hornstull bara jag lyckas ta mig dit. Och så hoppas jag på bra priser i Tallin, dit vi åker i början på mars!

Inga kommentarer: