25 jan. 2007

Fler modellbilder

Ett av mina första stickprojekt (kanske till och med det allra första?) var ett par Lovikkavantar som vi fick göra i slöjden. Jag var redan då rätt taktisk och valde givetvis att sticka vantarna till min nya lilla kusin A. Givetvis bara för att lilla A var så söt och inte alls för att det skulle gå fortare att sticka ;-)

Fortfarande tycker jag det är skoj att sticka babykläder. Det går fortare och man kan sticka många istället för att sitta med samma plagg hela tiden. Och så är ju de som bär upp plaggen sen så himla fina också!

Lilla L som jag är mosin (mors kusin) åt i Emmastickad mössa.


L var också den första att testa mina nya bi-sockor, komplett med gadd på hälen och virkade vingar. Måste nog göra ett par i större storlek åt mig själv också.

En av fördelarna med att sticka små plagg är också att man kan testa mer. Det gör inte så himla mycket om det inte blev så bra som man tänkt sig - det är bara att sticka nytt!


3 kommentarer:

Ina sa...

Men gud vad fina bisockar!!!!!! Jag blir helt förälskad. Du måste börja sälja!

Ina sa...

Utan sockar är bebis fötter 9,5 cm långa. :-)

Anonym sa...

Jag vill ha mönstret!!

Mirix97@hotmail.com