21 jan. 2007

Första ärmen klar

Nu är ena ärmen färdigstickad och jag ska sticka ihop den med bålet, räkna maskor och markera var nästa ärm ska stickas in. Sen ska jag börja med den andra ärmen. Om jag inte sticker emellan med en liten babymössa eftersom jag fick in en beställning av kusin J. Jag är bara lite rädd att om jag gör nåt annat emellan så kommer jag ur flytet och tröjan blir liggande. Fast å andra sidan har det hittills gått fortare än jag trott så det är ingen stress. Bara den är klar till våren så är jag nöjd!

Som extra drivkraft har jag ju också det faktum att det är roligt att sticka mönstret över bröstpartiet. Jobbigt eftersom jag måste följa mönster utanför huvudet, men roligt att se mönstret växa fram. I sådana partier är det svårt att slita sig från stickningen för jag vill bara sticka ett varv till, och ett varv till, för att se hur det blir. Randigt är inte fullt lika spännande ;-)


Hasse i bakgrunden förstår inte varför jag ska hålla på och pyssla med en massa garn jämt. Det vore väl bättre om jag kliade hans mage istället!

Inga kommentarer: