7 jan. 2007

ah, well

Efter att ha ägt emmastickat.se i två år utan att göra något av det var det dags att inse fakta. Jag kommar inte att genomföra den där snygga designen och det smarta upplägget. Och kanske får jag mer ut av en blogg som är lätt att uppdatera, även om den ser lite trist ut, än av en "här kommer snart"-sida som aldrig används.

Tanken är att här ska finnas bilder på mina stickprojekt men eftersom just stickprojektet lockar så tänker jag sätta mig en stund i tv-soffan med det. Bilder kommer såsmåningom, när andan faller på.

Till att börja med kommer istället en bild av ett virkprojekt (snyggt jobbat att spräcka bloggtemat redan i första inlägget), nämligen julklappen till M. Som tämligen orutinerad virkare (lärde mig på nytt förr-förra sommaren) är jag rätt stolt över att ha fått ihop ponchon helt utan mönster. Blommorna är improviserade och sen förstärkta med en kant på mormorsrute-manér eftersom det blev väldigt sladdrigt annars. Franskanten gjorde jag för att jag inbillade mig att det skulle gå fortare än att virka. Så var det dock inte och jag avslutade den först på julaftonskvällen! Men det blev å andra sidan rätt snyggt med pärlorna så det var värt arbetet.


Nu till filmen Happy Feet och rundstickorna.

/e

3 kommentarer:

Unknown sa...

coolt! Var Happy Feet bra?

e sa...

Nej, den var kass. Vi såg bara början, sen blev det House istället.

Anonym sa...

Snyggt!