8 jan. 2007

Film och handarbete

Happy Feet fick underkänt efter bara tio minuter. Kall och tråkig stil och inget vi fastnade för alls.

Annars är faktiskt barnfilmer (typ Shrek, Over the hedge osv) väldigt bra som sticksällskap tycker jag. När jag handarbetar vill jag helst inte ha något som kräver alltför mycket engagemang. Helst ska man kunna titta på tvn bara lite då och då, även om just rundstickning inte kräver att man tittar på vad man gör särskilt ofta.

Igår blev det House istället till stickningen. Det funkade fint. CSI går också bra, men då känner jag att jag missar lite av händelserna för att jag tänker på stickningen istället. Bäst är en lagom intressant film med lagomt tempo. Dessutom måste den vara på ett språk man förstår så man slipper läsa texten slaviskt. Engelska eller svenska går alltså bra, isländska kan funka om handligen är enkel.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Cityakuten och duk-stickning funkar utmärkt. Men sportnytt och duk-stickning funkade inte alls, för jag såg inte ett schmack alls av sportnytt... :-)

e sa...

Nej, cityakuten funkar inte alls! Jag blir svimfärdig av sjukhusserier! Utom House, men den är mer smårolig och inte så fokuserad på akuta otäcka saker som kan hända...

Anonym sa...

Lagomfilmer är väl aldrig bra? Filmer ska njutas fokuserat och med inlevelse. Riksdagsdebatten och Ricky Lake eller MTV fungerar bra när jag jobbar hemma. Men jag kanske inte hör hemma i debatten när jag inte virkar själv :)

e sa...

Ja riktigt bra filmer ska man inte handarbeta till, på sin höjd äta popcorn. Men lagomfilmer är bra när man vill göra nåt annat samtidigt. Du kanske borde börja virka? ;-)

Anonym sa...

jaså du har också fastnat i garnet... Jag både stickar och virkar och ibland broderar jag.... stickar mest halsdukar och muddar och virkar schalar och ponchos, allt utan mönster. Hittills har jag fått ihop dom snyggt i slutet. Man vet aldrig vad det blir för det blir aldrig som man tänkt sej. Stickar inte när jag ska lösa mord tillsammans med Lynley.... Då krävs koncentration...