16 jan. 2007

Modellbild

Kollegans nya lilla bebis verkar säga okej till mössan, trots att den är alldeles för stor. Men hon växer väl i den snart skulle jag tro. Förra mössan jag stickade var ju alldeles för liten, så jag tog i lite extra den här gången :-)

Det är väl det som är nackdelen med att jag alltid improviserar: mössorna blir lite olika stora. Men vi säger väl att det är det som är charmen också, eller hur? Ibland kan jag dock skärpa till mig och sticka provlappar. Ska man göra en tröja eller nåt annat större är det ju rätt viktigt. Särskilt eftersom jag tycker det är tråkigt att repa upp...

Apropå tröja så är jag snart klar med första ärmen. Det verkar som att jag räknat rätt också, för den passar bra. Hoppas båldelen också passar. Den är lite svårare att prova innan den är klar.

Det är svårt att slita mig från stickningen på kvällarna nu, trots att jag vet att det är farligt med alltför sen kvällsstickning. Felfrekvensen ökar markant och det är inte kul. Men det är svårt att låta bli när man längtar efter att få foga ihop bitarna och börja sticka på mönstret över axelpartiet. Jag tror fortfarande på stjärnor där. De är lite träliga att sticka men det är fint och jag tror det kan bryta av bra mot alla ränder.

Inga kommentarer: