23 mars 2007

Det är ju så det heter!

Jag tror det var hos Stickfrossa jag först läste om Second Sock Syndrome. Även om jag inte haft ord för det så är det just SSS som gjort att jag stickat så många mössor istället för vantar eller strumpor. Det är helt enkelt tråkigt att sticka en till likadan av det man gjorde nyss. Särskilt om det är noga att det blir exakt lika stort och avmaskat på samma ställen. Och alldeles särskilt om man sällan följer mönster utan måste titta på den förra sockan hela tiden och försöka se var man avmaskat ;-)

Men ibland får man härda ut. Det är ju trots allt trevligt om en tröja har två ärmar som är någorlunda likadana.

Igår kväll blev jag äntligen klar med ärm nummer två och har stickat över allt på rundstickan. Den här gången ska jag inte glömma de fjorton varven innan mönstret börjar ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Ett tips är att sticka båda armarna samtidigt. Det gör jag alltid! Fram och bak samtidigt och sedan båda armarna! Mycket bättre!

e sa...

aaah, smart idé! Det har jag inte tänkt på faktiskt :-)